.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جعل مدرك دكترا براى استخدام

مپسرى كه با جعل عنوان مدرك رشته دكتراى مهندسى صنايع، به عنوان مديرعامل يك شركت با حقوق و مزاياى بالا استخدام شده بود، با حكم دادگاه محكوم به زندان شد.

به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال ۸۴ نماينده حقوقى يك شركت خصوصى با مراجعه به شعبه ششم داديارى دادسراى جنايى تهران با شكايت از مديرعامل جديد شركت به داديار قريشى زاده گفت: دو ماه قبل براى استخدام مديرعامل جديد، در يكى از روزنامه ها آگهى داديم.
چند روز بعد «شايان» - 30 ساله - با مراجعه به شركت خود را از دانشجويان نخبه و فارغ التحصيل رشته دكتراى مهندسى صنايع يكى از دانشگاه هاى معتبر معرفى كرد. بدين ترتيب او با ارائه مدارك و چرب زبانى هايش تمام مسئولان شركت را اغفال كرد و سپس به عنوان مديرعامل جديد و با حقوق و مزاياى بسيار بالا مشغول كار شد.اما بعد از مدتى متوجه شديم به هيچ عنوان در كارش تسلطى ندارد. به همين خاطر براى كشف حقايق درباره مدرك وى از دانشگاه استعلام كرديم كه پس از دريافت پاسخ ها، متوجه جعلى بودن مدارك شديم.

داديار پرونده پس از شنيدن اظهارات شاكى، دستور بازداشت «شايان» را صادر كرد، اما وى قبل از دستگيرى ناپديد شد تا اين كه سرانجام با رديابى هاى پليسى به دام افتاد.

متهم در بازجويى ها پس از اعتراف به جرم خود به داديار پرونده گفت: من ليسانس مهندسى صنايع دارم، اما به دليل اين كه موفق به يافتن كار مناسبى نشدم، به دنبال راه حلى گشتم تا اين كه يك روز وارد سايت دانشگاه شده و هنگام بررسى اخبار و اطلاعات نمونه اى از مدارك فارغ التحصيلى دوره دكترا را ديدم. بعد هم با استفاده از طرح موجود يك مدرك جعلى براى خودم تهيه كرده و از اين طريق موفق به استخدام شدم.
داديار پرونده پس از شنيدن اظهارات متهم، او را به اتهام جعل و استفاده از سند جعلى با صدور قرار وثيقه تا زمان محاكمه آزاد كرد، سپس پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شد.

قاضى «گيوكى» - رئيس شعبه ۱۱۵۹ دادگسترى بعثت - پس از بررسى پرونده متهم را طبق قانون به ۶ سال زندان و جبران خسارت هاى شركت محكوم كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.